Co daje Google Analytics
Autor: Krzysztof Kurilec
Data publikacji: 03.10.2014
Data publikacji: 03.10.2014
Jeżeli masz stronę internetową możesz być ciekaw ile osób ją odwiedza, co ich interesuje, jak długo są na stronie. Bez tych informacji trudno mówić o działaniach, których celem ma być zwiększenie ilości odwiedzin.
Musisz mieć metodę pomiaru, która potwierdzi, że podjęte działania okazały się skuteczne.
Google Analytics to darmowe narzędzie, które pokaże Ci m.in.
- Ile osób oglądało Twoją witrynę
- Ile było odsłon czyli obejrzanych podstron
- Które podstrony cieszyły się największą popularnością
- W jakiej kolejności oglądali poszczególne podstrony
- Jak długo trwała wizyta
- W które przyciski na stronie ludzie klikali najczęściej
- Jak ludzie trafiali na Twoją stronę internetową
- Skąd są odwiedzający Twoją witrynę
Zapewne zgodzisz się, że to interesujące i cenne informacje.
Możesz je wszystkie mieć za darmo.
Wystarczy wygenerować kod śledzący i wkleić go w kod strony.
Na ich podstawie będziesz mógł podjąć decyzje co robić dalej:
- Wiedząc jaka tematyka podstron najbardziej interesuje odwiedzających, będziesz mógł tworzyć ich więcej
- Jeżeli jakaś podstrona jest rzadko odwiedzana a Twoim zdaniem zawiera ważne treści, będziesz wiedział gdzie ją umieścić, żeby była zauważona
- Wiedząc skąd jest najwięcej wejść na stronę, będziesz wiedział gdzie warto być obecnym, gdzie warto umieszczać linki prowadzące do strony
- Jeżeli zauważysz, że jakaś podstrona jest najczęściej ostatnią oglądaną podstroną, będziesz mógł zastanowić się co zrobić, żeby ludzie z niej nie uciekali tylko czytali dalej
To tylko kilka przykładów. Możliwości jest o wiele więcej. Zachęcam do ich wykorzystywania.