Data publikacji: 29.01.2013
Strona internetowa to ważny i niezbędny element strategii marketingowej firmy. Jest źródłem informacji o firmie, a może stać się również skutecznym narzędziem kreującym wizerunek i markę.
Ważne zadania firmowej strony www
-
Jest wizytówką firmy
- Wspiera budowanie i utrzymywanie relacji z klientami
- Służy do pozyskiwania nowych klientów dzięki właściwej prezentacji oferty
- Informuje o szczegółach oferty
- Może usprawniać komunikację z partnerami i klientami, np:
- informować o bieżących stanach magazynowych
- umożliwiać składanie i śledzenie zamówień
- podawać partnerom stan swoich zobowiązań
Jak stworzyć dobrą stronę www
Podstawa to świadomość PO CO ktoś wchodzi na Państwa stronę internetową i czego oczekuje ?
I określenie KTO to jest.
Mając tę wiedzę należy zadbać o:
- Atrakcyjną szatę graficzną zgodną z identyfikacją wizualną firmy, która zrobi wrażenie na potencjalnym kliencie
- Dopasowanie treści do tego, czego potrzebuje lub czym interesuje się potencjalny klient- dostarczania informacji, jakich szuka klient w jak najbardziej czytelnej dla niego formie.
- Podkreślanie korzyści, jakie klient odniesie nawiązując współpracę właśnie z Państwa firmą
- Prostą i intuicyjną nawigację
- Przyjazny wygląd strony internetowej
Potencjalny klient powinien znaleźć na stronie internetowej firmy odpowiedzi na pytania, jakie sobie zadaje:
- Czy mogę im zaufać ?
- Dlaczego miałbym kupić akurat u nich ?
- Czy oni na pewno potrafią mi pomóc ?
Bardzo ważne jest, aby strona „żyła”, aby klient wiedział, ze zawsze znajdzie na niej coś nowego ciekawego. Służy do tego panel administracyjny służący do zarządzania treścią umożliwiający Państwu samodzielne dodawanie nowych i modyfikowanie istniejących informacji.
Korzyści, jakie daje dobra strona internetowa
Promocja i kreowanie wizerunku - strona www to często pierwszy kontakt z firmą, a zatem i pierwsze najważniejsze wrażenie; ponadto obecność w Internecie świadczy o nowoczesności, profesjonalizmie i otwartym nastawieniu firmy do klientów
Dotarcie do nowych klientów - będzie realne dzięki dobrej stronie, przejrzystej prezentacji oferty oraz wysokiej pozycji w wyszukiwarkach
Zwiększenie sprzedaży - możliwe jest dzięki sklepowi internetowy , a także poprzez formularze zapytań na stronie czy czytelną prezentację kontaktu do działu handlowego
Elastyczne zarządzanie zawartością - upoważnieni pracownicy mogą sami w łatwy i szybki sposób zmieniać treści na stronie, aktualizować je, dodawać nowe
Usprawnienie i ułatwienie komunikacji z klientem- na stronie www można znaleźć podstawowe informacje o firmie, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania; poprzez firmową stronę klient może skontaktować się ze sprzedawcą bądź serwisem
Odciążanie działu handlowego przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu zadowolenia klientów, którzy samodzielnie o dowolnej porze mogą znaleźć interesujące ich informacje (choćby poznać katalog produktów i zapoznać się ze specyfikacjami technicznymi)
Raz stworzona pracuje dla Państwa 24h na dobę, 365 dni w roku
Chcesz wiedzieć więcej ?
Przeczytaj powiązane artykuły i skontaktuj się z nami albo zostaw wiadomość a to my się odezwiemy.
Tak, chcę mieć dobrą stronę internetową