Czytelnia > Bezpieczeństwo IT > Jak bronić się przed wirusami i spamem

Jak bronić się przed wirusami i spamem
Autor: Łukasz Bujak
Data publikacji: 06.12.2012

Wirusy i złośliwe oprogramowanie to jedno z najczęściej pojawiających się zagrożeń w użytkowaniu komputerów. Potrafią skutecznie uniemożliwić pracę na komputerze każdemu, nawet najbardziej cierpliwemu użytkownikowi.

O wiele łatwiej jest zapobiegać infekcji wirusem i chronić komputer, niż potem próbować go usunąć. Stąd też należy zadbać o właściwą ochronę wszystkich końcówek w sieci komputerowej. Aktualny program wirusowy to absolutne minimum.

 

Warto także wyłączyć automatyczne wykonywanie kodu JavaScript na stronach WWW, zabronić wyłączania zapory Windows, a przede wszystkim edukować użytkowników, o zagrożeniach jakie może nieść za sobą kliknięcie w nieznany link w wiadomości e-mail, uruchomienie załącznika lub wejście na podejrzaną stronę internetową.

 

Można także wprowadzić zaawansowany system kontroli stanu komputerów i urządzeń w sieci. Polega to na tym, że instaluje się odpowiednie urządzenie/oprogramowanie serwerowe, które będzie dbało o to, by aktualna konfiguracja komputera (stan zapory, data ostatniej aktualizacji oprogramowania antywirusowego, etc.) była zgodna ze zdefiniowanymi politykami bezpieczeństwa. Co więcej, rozwiązanie to pozwala także na wymuszenie zeskanowania wszelkich nośników zewnętrznych przed umożliwieniem jego odczytu. Goście przychodzący do firmy mogą uzyskać dostęp tylko do wybranego fragmentu sieci. To rozwiązanie ma bardzo szeroki wachlarz ustawień, dzięki którym można dostosować politykę bezpieczeństwa dla każdej sytuacji.

 

Co zrobić gdy otrzymujesz olbrzymie ilości wiadomości niechcianych?

  • W przypadku firm - zakupić filtr antyspamowy - dedykowane urządzenie, którego jedynym zadaniem jest, na podstawie aktualizowanych definicji, odsiewanie niechcianych wiadomości. Alternatywą dla zakupu jest implementacja darmowego rozwiązania OpenSource.
  • Regularne przenoś niechciane wiadomości do folderu SPAM - większość serwerów pocztowych potrafi uczyć się jakie wiadomości są spamem. Znakowanie wiadomości jako SPAM zwiększa efektywność odsiewania wiadomości niechcianych.
  • Zainwestuj w  oprogramowanie na stacje klienckie, które będzie sprawdzać jakie wiadomości są SPAMem.

Chcesz wiedzieć więcej ?

Przeczytaj powiązane artykuły i skontaktuj się z nami albo zostaw wiadomość a to my się odezwiemy.

Wyślij Email

E-mail:
Tytuł:
Wiadomość:
Bestsellery
Blog
Wirtualizacja
High Availability
Bezpieczeństwo IT
Business Intelligence
Komputery
Dyski SSD
Audyt IT
IT w logistyce
Backupy
Oprogramowanie
Outsourcing IT
Ransomware
Chmura - Cloud
Jak możemy Ci pomóc?
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu odpowiedzi na moje pytanie.