Czytelnia > Outsourcing IT > Co może być przedmiotem umowy outsourcingowej

Co może być przedmiotem umowy outsourcingowej
Autor: Krzysztof Kurilec
Data publikacji: 06.10.2014

Odpowiadając jednym słowem – wszystko. Wszystko, czego nie chcesz robić sam a co chce dla Twojej firmy zrobić inna firma.

Poniżej przedstawiam kilka typowych przykładów z naszej praktyki:


Kompleksowa obsługa całej sfery IT w firmie

To Idealne wyjście gdy firma nie ma działu IT - jest jedna osoba koordynująca, która otrzymuje nasze raporty i która podejmuje decyzje, które muszą być podjęte przez klienta (np akceptacje większych wydatków albo sytuacje wymagające zmian procesów w firmie i inne kluczowe decyzje)

 

Opieka nad serwerami

Firma ma załogę lub dział IT, który doskonale radzi sobie z bieżącymi sprawami (jak np. wymiana tonera w drukarce, rozwiązywanie problemów ze stacjami roboczymi), ale nie zna się na serwerach.

Naszym zadaniem jest zapewnienie bezawaryjnej pracy serwerów poprzez:

  • Zdalne monitorowanie pracy serwerów
  • Reagowanie na zauważone nieprawidłowości
  • Koordynowanie usuwania awarii przez serwis producenta
  • Dbanie o backupy danych

To przykładowy zakres naszych obowiązków – szczegółowy zakres jest każdorazowo ustalany indywidualnie.

 

Opieka nad sieciami

Problemy z sieciami zdarzają się na tyle rzadko, że wielu firmom nie opłaca się na stałe zatrudniać specjalisty. Zamiast tego opiekę i rozwiązywanie problemów z siecią wolą zlecić nam.

Zakres umowy obejmuje zazwyczaj:

  • Monitorowanie pracy urządzeń sieciowych (switche, routery, access-pointy)
  • Dbanie o zabezpieczenia łącza internetowego
  • Wizyty serwisowe w razie potrzeby

 

Opieka nad stacjami roboczymi

Gdy firma  zatrudnia wysokiej klasy specjalistów IT, którzy zajmują się zaawansowanymi tematami, szkoda ich czasu na rozwiązywanie banalnych problemów ze stacjami roboczymi, drukarkami itp.

Naszym zadaniem jest zapewnienie wsparcia użytkownikom poprzez:

  • Bieżącą pomoc (zdalny dostęp, telefon)
  • Wizyty serwisowe – regularne i ad-hoc w razie potrzeby

 

Opieka nad stroną internetową

Każda firma, dla której wykonaliśmy stronę internetową może zarządzać treścią strony we własnym zakresie albo zlecić to nam. Strony, które tworzymy mają panel administracyjny, który pozwala na modyfikację zawartości strony tak, aby była aktualna i świeża. Chociaż obsługa panelu jest prosta i nie wymaga wiedzy informatycznej – wystarczy podstawowa umiejętność obsługi komputera – są firmy, które nie chcą lub nie mają czasu, by się tym zajmować. Wychodzimy im naprzeciw i zajmujemy się publikowaniem na stronie otrzymanych informacji o aktualnościach, promocjach, nowych produktach itp


Opieka nad wymianą danych

Utrzymanie systemu wymiany danych może wymagać stałego nadzoru, bo pliki otrzymywane od partnerów często zawierają błędy a odbiorcy informacji co jakiś czas zmieniają wymagania. Jeżeli masz stworzony przez LSB DATA system wymiany danych możesz robić to sam albo zlecić to nam.

 

Stworzenie i opieka nad aplikacją dedykowaną

Na aplikację dedykowaną decydujesz się również po to, by można było rozwijać ją w miarę pojawiania się nowych pomysłów i rosnących potrzeb.

Opieka może polegać na:

  • bieżącym administrowaniu bazą danych, aplikacją, ustawieniami
  • rozwijaniu aplikacji po to, by najlepiej Ci służyła

 

Jak widać zakresy mogą być bardzo różne. Wszystko zależy od potrzeb klienta.

 

Zachęcam do zastanowienia się, czy w sferze IT chcesz wszystko robić własnymi siłami. Może warto  specjalistom powierzyć część obowiązków? Zyskasz czas i głowę na te działania, które możesz zrobić tylko Ty albo które chcesz zrobić sam.


Jeżeli masz pytania lub myślisz o wdrożeniu outsourcingu kliknij tu.


Wyślij Email

E-mail:
Tytuł:
Wiadomość:
Bestsellery
Blog
Wirtualizacja
High Availability
Bezpieczeństwo IT
Business Intelligence
Komputery
Dyski SSD
IT w logistyce
Backupy
Oprogramowanie
Outsourcing IT
Ransomware
Chmura - Cloud
Jak możemy Ci pomóc?
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu odpowiedzi na moje pytanie.