Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia więc wkrótce po uruchomieniu skanerów pojawił się nowy pomysł, którym było stworzenie systemu automatycznego powiadamiania sklepów o dostawach.
POTRZEBY
Do tej pory personel sklepu spodziewał się, że będzie dostawa, ale nie wiedział ani o której godzinie ani kto i co przywiezie. Wcześniej ponad 200 sklepów dzwoniło do logistyka z pytaniem o godzinę dostawy. W „gorących okresach” konieczne było zatrudnianie dodatkowej osobę do komunikacji ze sklepami.
ROZWIĄZANIE
Zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy program, który na podstawie zaplanowanych w Carlo wysyłek, wysyła do kierowników sklepów smsy z informacją o przewidywanej godzinie dostawy, kierowcy, który przyjedzie oraz ilości i rodzaju nośników.
Wszystko to pozwala przygotować się na przyjęcie dostawy, która dzięki temu przebiega sprawnie. Jest to korzyść dla kierowcy, który nie traci czasu i może zrealizować całą zaplanowaną trasę w ramach czasu pracy i dla personelu, który może tak zorganizować pracę sklepu, aby przyjęcie dostawy jej nie zakłócało.
OSIĄGNIĘTE KORZYŚCI
- Sklep wiedząc dzień wcześniej o której godzinie ma dostawę może zaplanować pracę swojego magazyniera. Jeśli występuje jakieś opóźnienie na trasie to sklep nie dzwoni już do logistyka, logistyk do kierowcy i następnie do sklepu, tylko kierownik sklepu mając podany w smsie bezpośredni nr telefonu do kierowcy niego uzyskuje konkretne informacje.
- Większa kontrola punktualności kierowców