Data publikacji: 05.11.2013
Kolejnym ważnym elementem jest gwarancja.
Gwarancje mogą się różnić między sobą:
- Okresem – typowo są to 3 lata
- Czasem reakcji serwisu - standard to następny dzień roboczy (NBD) . Może się tu również pojawić zapewnienie, że czas naprawy nie przekroczy określonej ilości godzin.
- Miejscem naprawy – w przypadku serwerów najczęściej jest to miejsce zainstalowania sprzętu.
Niektórzy producenci oferują możliwość wykupienia rozszerzeń standardowej gwarancji, które zapewnia:
- Wydłużenie okresu gwarancji – do 4 lub 5 lat
- Skrócenie czasu reakcji serwisu (np. do 4 godzin)
- Naprawienie serwera w przeciągu ustalonej ilości godzin (np. 6) od zgłoszenia awarii
Im bardziej funkcjonowanie firmy jest uzależnienie od sprawności serwera tym większe znaczenie ma gwarancja i tym więcej warto wydać na jej rozszerzenie. Co prawda serwery psują się rzadko, ale mimo wszystko dla własnego spokoju lepiej jest ryzyko przenieść na kogoś innego.
Doświadczenie pokazuje, że warto przedłużać gwarancję. Markowy serwer po 3 latach jest wciąż sprawną maszyną – pewność, że jest objęty gwarancją pozwala spać spokojnie. Natomiast awaria kilkuletniego serwera po gwarancji może sprawić dużo problemów.
Chcę mieć serwer z dobrą gwarancją