Czytelnia > Jak kupić optymalny serwer > Czym się różnią serwery > Czym się różnią serwery – gwarancja

Czym się różnią serwery – gwarancja
Autor: Krzysztof Kurilec
Data publikacji: 05.11.2013

Kolejnym ważnym elementem jest gwarancja.

Gwarancje mogą się różnić między sobą:

  • Okresem – typowo są to 3 lata
  • Czasem reakcji serwisu  - standard to następny dzień roboczy (NBD) . Może się tu również pojawić zapewnienie, że czas naprawy nie przekroczy określonej ilości godzin.
  • Miejscem naprawy – w przypadku serwerów najczęściej jest to miejsce zainstalowania sprzętu.

Niektórzy producenci oferują możliwość wykupienia rozszerzeń standardowej gwarancji, które zapewnia:

  • Wydłużenie okresu gwarancji – do 4 lub 5 lat
  • Skrócenie czasu reakcji serwisu (np. do 4 godzin)
  • Naprawienie serwera w przeciągu ustalonej ilości godzin (np. 6) od zgłoszenia awarii

 

Im  bardziej funkcjonowanie firmy jest uzależnienie od sprawności serwera tym większe znaczenie ma gwarancja i tym więcej warto wydać na jej rozszerzenie. Co prawda serwery psują się rzadko, ale mimo wszystko dla własnego spokoju lepiej jest ryzyko przenieść na kogoś innego.

 

Doświadczenie pokazuje, że warto przedłużać gwarancję. Markowy serwer po 3 latach jest wciąż sprawną maszyną – pewność, że jest objęty gwarancją pozwala spać spokojnie. Natomiast awaria kilkuletniego serwera po gwarancji może sprawić dużo problemów.

 

Wyślij Email

E-mail:
Tytuł:
Wiadomość:
Bestsellery
Blog
Wirtualizacja
High Availability
Bezpieczeństwo IT
Business Intelligence
Komputery
Dyski SSD
IT w logistyce
Backupy
Oprogramowanie
Outsourcing IT
Ransomware
Chmura - Cloud
Jak możemy Ci pomóc?
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu odpowiedzi na moje pytanie.