Czytelnia > Bestsellery > Najlepszy serwer dla małej firmy - Dell PowerEdge T130

Najlepszy serwer dla małej firmy - Dell PowerEdge T130
Autor: Krzysztof Kurilec
Data publikacji: 28.08.2017

Jeżeli mała firma prosi nas o radę jaki serwer kupić, w 9 przypadkach na 10 proponujemy Dell’a T130.

Optymalna konfiguracja serwera Dell PowerEdge T130:

Element Opis Uwagi
Obudowa Tower, miejsce na 4 dyski 3.5” Elegancka i cicha obudowa
Procesor Intel Xeon E3-1220V6; 3 GHz-turbo 3.5 GHz; Quad-Core Procesor Intel Xeon E3 najnowszej szóstej generacji
Pamięć RAM 8GB => 1x 8GB UDIMM, 2400MT/s, ECC Można rozszerzyć do 64 GB RAM. System MS-Windows Server Foundation obsługuje max.32GB
Zdalne zarządzanie iDRAC8 Basic Standard
Dyski twarde 2x HDD 1TB SATA 6Gb/s 7200 obr./min 3,5”, skonfigurowane w RAID 1 Dwa lustrzane dyski zapewniają zabezpieczenie na wypadek awarii. Pozostanie miejsca na dodanie dwóch dodatkowych dysków HDD lub SSD
Kontroler RAID PERC H330 zintegrowany kontroler RAID Sprzętowy kontroler H330 jest bardziej niezawodny niż software’owy S130
Napęd optyczny DVD+/-RW napęd SATA wewnętrzny Standard
Karta sieciowa On-Board 1GBE, 2 port Standard
Zasilacz Pojedynczy 290W Standard
Gwarancja 3-letnia gwarancja Podstawowa Next Business Day Reakcja serwisu w następnym dniu roboczym. Dyski SATA – 1 rok
System operacyjny MS-Windows Server 2012R2 Foundation (będzie zainstalowany na serwerze) System MS-Windows Server 2012R2 Foundation obsługuje do 15 kont użytkowników – nie ma potrzeby dokupywania licencji CAL

 

Serwer Dell PowerEdge T130 w takiej konfiguracji kosztuje 4.000,- zł netto.

 

Serwery te zwykle są dostępne od ręki.

 

Jedna rzecz jest niefajna – gwarancja na dyski. Z niezrozumiałego dla mnie powodu Dell w podstawowym wariancie, najczęściej wybieranym przez małe firmy, daje na dyski SATA tylko 1 rok gwarancji – pozostałe elementy serwera mają 3 lub 5 lat gwarancji. Dobra wiadomość jest taka, że nie słyszałem o awarii dysków w tych serwerach. Można wykupić gwarancję ProSupport za 500,- zł netto i wówczas gwarancją objęte będą również dyski.

 

Gwarancja ProSupport różni się od podstawowej też tym, że obejmuje również wsparcie w przypadku problemów z systemami operacyjnymi oraz możliwością telefonicznego zgłaszania usterek przez całą dobę, 7 dni w tygodniu poprzez chat, e-mail lub telefonicznie (w podstawowej od poniedziałku do piątku w godzinach 8-17).

 

Gwarancję warto wydłużyć do 5 lat, bo kosztuje to tylko 300,- zł netto dla gwarancji podstawowej i 1.000,- zł netto dla ProSupport.

 

Klienci często wybierają rozszerzenie pamięci do 16GB – cena: 390,- zł netto.

 

Zachęcam do zakupu, bo to naprawdę dobry serwer.

Wyślij Email

E-mail:
Tytuł:
Wiadomość:
Bestsellery
Blog
Wirtualizacja
High Availability
Bezpieczeństwo IT
Business Intelligence
Komputery
Dyski SSD
IT w logistyce
Backupy
Oprogramowanie
Outsourcing IT
Ransomware
Chmura - Cloud
Jak możemy Ci pomóc?
Imię i nazwisko
Telefon
E-mail
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu odpowiedzi na moje pytanie.